Alpha

Grundkurs i kristen tro

Kursstart 3 oktober

Tisdagar kl 18.00

Anmälan är öppen, anmäl dig nu!

Alpha Logo Red

Vad är Alpha?

Alpha är en grundläggande kurs som en social mötesplats som utforskar grunderna i den kristna tron. Varje tillfälle bjuder på en ny fråga om tro och är utformad för att skapa samtal. Det är helt enkelt en öppen, informell och ärlig plats för att utforska och diskutera livets stora frågor tillsammans.

Fortsätt ner här

När börjar det?

Alphakursen i Elimkyrkan startar igång med en introkväll den 3  oktober kl 18.00

Varje tisdag kl 18.00 och tio veckor framåt samlas vi i Elimkyrkan till alphakursen.

Alpha Logo Black

Hur ser en kväll med alpha ut?

Matbordet - Kvällen börjar alltid med gemenskap vid matbordet. Ibland blir det soppa, ibland smörgås.

Temat - Efter matgemenskapen får vi höra vad kvällens tema är. Vi ser en video eller hör ett föredrag med temat för kvällen och får samtalsfrågor utifrån temat.

Samtalet - Här tar vi vidare det som vi nyss fått höra och utforskar djupet och bredden i det. Samtalet utfår från individen och vi delar med oss av vad vi bär på.

Jag vill gå Alpha

Frågor? kontakta oss