Hemgrupper - Sunday School Stories

Vi tror att det är viktigt med den stora samlingen, men också att träffas i små grupper där det inte går att försvinna eller komma bort i mängden. Därför har vi hemgrupper. En plats där alla får vara med, där vi tar tid att ställa frågor, dela livet och fika tillsammans. Där man tar tid att lyssna på varandra och dela vardagen. Elimkyrkan erbjuder flera såna grupper. De träffas olika vardagskvällar och på olika sätt samt i olika miljöer för att passa så många som möjligt. Vi uppmuntrar alla att vara med i en hemgrupp! Vi behöver alla varandra. I hemgruppen ges tid och möjlighet att få ställa frågor och samtala om sånt som inte hinns med på t.ex. Söndagens Gudstjänst.

Är du själv intresserad av att hitta en plats i en sådan grupp skicka en rad till:

exp@elimkyrkan.com

Sunday School Stories I Elimkyrkan använder vi vårt eget producerade hemgruppsmaterial som vi kallar Sunday School Stories, små korta videos med betraktelser över kända bibelberättelser och tre lärdomar som vi kan dra utifrån dem. Detta diskuteras sedan i hemgrupperna: hur talar detta till mig? Kan jag applicera detta i mitt eget liv eller är det en allmän sanning? Klicka här för att komma till sidan med sunday school stories.