Bönekursen i Elimkyrkan
Beta

Fördjupning i och samtal om det kristna livet och bönen

Start 13 mars

Onsdagar kl 17.45

Anmälan är öppen, anmäl dig nu!

Bönekursen Färg Två Rader

Vad är Beta?

Beta brukar kallas fortsättning efter Alphakursen. Det är för dig som tidigare gått Alphakursen och vill fördjupa din tro. Det även för dig som vill fördjupa ditt böneliv och din relation till Jesus. Det är öppet för alla. Vi använder oss av material från www.bonekursen.se och syftet är att växa i sin tro, sitt böneliv och sin relation till Jesus.

Fortsätt ner här

När börjar det?

Bönekursen i Elimkyrkan startar igång onsdagen den 13 mars kl 18.00, men vi serverar fikat redan 17.45 för den som vill komma tidigare och fika

Varje onsdag under åtta tillfällen samlas vi i Elimkyrkan.

Fasta Hemsidebild(1)

Hur ser en kväll med Beta ut?

Temat - Varje samling har ett ämne som är häntat utifrån bönen "fader vår" Vi ser en video eller hör ett föredrag med temat för kvällen och har samtal och bön utifrån temat.

Samtalet - Här tar vi vidare det som vi nyss fått höra och utforskar djupet och bredden i det. Samtalet utgår från individen och vi delar med oss av vad vi bär på.

Bönen - Vi ber tillsammans, uppmuntrar varandra och tar till oss det som kvällen innehållit.

Jag vill gå Beta

Frågor? kontakta oss